Η κα Δροσινού – Κορέα Μαρία, είναι διδάκτορας κλινικής ψυχολογίας, ειδική παιδαγωγός και Μόνιμη επίκουρη καθηγήτρια ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης στη σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Εργάζεται περισσότερο από τέσσερις δεκαετίες στην ειδική αγωγή και έχει υπηρετήσει το αντικείμενο από τη θέση της παρέδρου στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο από το 2000-2011. Υποστηρίζει την ατομική μέθοδο μελέτης με μεταγνωστικές δεξιότητες και μνημονικές τεχνικές φοιτητές/τριες με δυσλεξία , αυτισμό, ΔΕΠΥ και προβλήματα παραβατικής συμπεριφοράς στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών από το 2002 μέχρι σήμερα.
Είναι συγγραφέας των βιβλίων: - Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Η "διά" της ειδικής αγωγής πρόταση εκπαίδευσης των παιδιών και νέων με ιδιαιτερότητες., Πάτρα, OPPORTUNA, 2017 - Εγχειρίδιο ειδικής αγωγής και αφηγήματα εκπαίδευσης, Πάτρα, OPPORTUNA, 2020, και Πορτοφόλιο ειδικής αγωγής στην τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Πάτρα, OPPORTUNA, 2023, Στοιχεία Επικοινωνίας: drossinou@hotmail.com, drossinou@uop.gr
Ms Drossinou – Korea Maria, is a PhD in clinical psychology, special educator and permanent assistant professor of special education and training at the Faculty of Humanities and Cultural Studies at the University of Peloponnese [Kalamata].
She has been working for more than four decades in special education and has served the subject from the position of dean at the Pedagogical Institute from 2000-2011.
Supports the individual study method with metacognitive skills and mnemonic techniques for students with dyslexia, autism, ADHD and delinquent behavior problems at the Agricultural University of Athens from 2002 until today.
She is the author of the books: - [1] Special education and training (SET). The "through" special education proposal for the Training of children and young people with special needs. Patras: Opportuna, [in Greek], 2017– [2] Special education Handbook and Narratives of Education, Patras: Opportuna, [in Greek], 2020, and [3] Portfolio of special education in higher education, Patras: Opportuna, [in Greek] 2023,
Contact Details: drossinou@hotmail.com, drossinou@uop.gr
- Προγράμματα Ενταξιακής Παιδαγωγικής ατόμων με παραβατικές συμπεριφορές και σύνθετες γνωστικές συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες.
- Διδακτική μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (δυσλεξία) Ι
- Εκπαιδευτική ένταξη και διδασκαλία κοινωνικών δεξιοτήτων ατόμων με αυτισμό
- Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με διαταραχές ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα και άλλες νοητικές αναπηρίες
- Inclusive Pedagogy programs for people with delinquent behaviors and complex cognitive, emotional and social difficulties.
- Teaching students with specific learning difficulties (dyslexia) I
- Educational inclusion and teaching of social skills to people with autism
- Special Education and Training of people with attention deficit disorders with or without hyperactivity and other intellectual disabilities
Βιβλιογραφία
Δροσινού Κορέα, Μ. (2022). Ψυχικές διαταραχές και ατομική μέθοδος μελέτης φοιτητών στην περίοδο της πανδημίας. Πρακτικά Εργασιών 7ου Διεθνούς Συνεδρίου, για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, Λάρισα 15-17 Οκτωβρίου 2021. Α΄ , ISBN: 978‐618‐5562‐06‐9, σσ. 952-962. Λάρισα: Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (Ε.Ε.Π.Ε.Κ.). Ανάκτηση 03 08, 2024, από http://synedrio.eepek.gr
Δροσινού Κορέα, Μ. (2022). Πορτοφόλιο ειδικής αγωγής και παρεμβάσεις στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ατομική μέθοδος μελέτης και κατανόηση κειμένων. Πάτρα: OPPORTUNA.
Δροσινού Κορέα, Μ. (2023). Αναβλητικότητα και ατομική μέθοδος [ΑΜ] μελέτης φοιτητών/τριών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες [ΦμΕΜΔς] στην κατανόηση κειμένων. Πρακτικά Εργασιών 9ου Διεθνούς Συνεδρίου, για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, Λάρισα 20-22 Οκτωβρίου 2023. Α, σσ. 1125-1135. Λάρισα: Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας. Ανάκτηση 07 10, 2024, από http://synedrio.eepek.gr xix
Δροσινού Κορέα, Μ. (2023). Η διαφορετικότητα του αυτισμού στην οικογένεια. Ένταξη και βέλτιστες πρακτικές στο σχολείο. Θέματα Ειδικής Αγωγής, 100(4), σσ. 11 – 25.
Δροσινού Κορέα, Μ. (2024, 18-20 Οκτ). Διαπραγματεύσεις φοιτητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στην Ακαδημαϊκή κοινότητα σε δύο περιπτώσεις με αυτισμό. 10ο επετειακό Διεθνές συνέδριο για την προώθηση της εκπαιδευτικής καινοτομίας. Λάρισα: Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής. Ανάκτηση από https://synedrio.eepek.gr/el
Δροσινού Κορέα, Μ. (2025, Ιανουάριος -Απρίλιος). Από την ανάγκη της ενσωμάτωσης των ετεροτήτων στη σχολική κοινότητα, στο πολιτισμό της συμπερίληψης. Αναστοχαστικές σκέψεις στις παιδαγωγικές έννοιες της ενταξιακής εκπαίδευσης’. Θέματα Ειδικής Αγωγής(106), σσ. 35-82. Ανάκτηση από http: /www.pesea.gr
Δροσινού Κορέα, Μ. (2020 ). Εγχειρίδιο ειδικής αγωγής και αφηγήματα εκπαίδευσης,''. Πάτρα: OPPORTUNΑ.
Δροσινού Κορέα, Μ. (2024). Η ατομική μέθοδος μελέτης σε μη νευροτυπικής ανάπτυξης φοιτητές και μεταγνωστικές δεξιότητες. Στο Γ. Παντελής (Επιμ.), 40ο Διεθνές Συνέδριο με κριτές 1-3 Δεκεμβρίου 2023 (σσ. 64-72). Πάτρα: ΙΠΟΔΕ.
Δροσινού, Κορέα Μ. (2017 ). Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση . Η ‘‘δια’’ της ειδικής αγωγής πρόταση εκπαίδευσης των παιδιών και νέων με ιδιαιτερότητες. Πάτρα: OPPORtUNA.
Δροσινου, Κορέα, Μ. (2017 ). Ανθρωποκεντρικό μοντέλο και ειδικές εκπαιδευτικές υπηρεσίες σε παιδιά και νέους με γνωστικές, κοινωνικές κια συναισθηματικές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς. Στο Α. Μαρκαντωνάτος (Επιμ.), Επιστημονική Επετηρίς Ι [2016],Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών και Πολιτισμικών Επιστημών (σσ. 221-241). Αθήνα: Ηρόδοτος.
Δροσινού, Κορέα, Μ. (2022). Φοιτητές με δυσλεξία: μαθησιακές πρακτικές ειδικής αγωγής και εκπαιδευτικές προκλήσεις. Στο Ε. Κουτριάνου (Επιμ.), ΝΕΔΑ, Επιστημονική Επετηρίδα 2,[2017-2018],Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών (σσ. 499-545). Αθήνα: Ηρόδοτος.
Δροσινού, Μ. (1995). Η βία στο σχολικό χώρο. Σύγχρονη Εκπαίδευση(85), σσ. 76-79.
Δροσινού, Μ. (2005). Υποστήριξη φοιτητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (δυσλεξία) στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Τριπτόλεμος,. Περιοδικό του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, σσ. 39-48. Ανάκτηση από www.career.aua.gr /amea/.
Δροσινού, Μ. (2011). Η Μετάβαση των Μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ) από τη Δευτεροβάθμια στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: Η Περίπτωση του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Φιλολογική, Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων (ΠΕΦ)(118), σσ. 60-66.
Μαρκάκης Εμ. και Δροσινού Μ. (2001). Πειραματικό Αναλυτικό Πρόγραμμα για τις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (Δυσλεξία) Τμήμα Ειδικής Αγωγής στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Στο ,. Κ. Χρηστάκης, Παιδιά με ιδιαίτερες ανάγκες στο δημοτικό σχολείο: Θεωρητική και Πρακτική Προσέγγιση (σσ. 321-350 (παράρτημα)). Αθήνα: Ατραπός.
ΥΠΕΠΘ-Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. (2009). Δραστηριότητες Μαθησιακής Ετοιμότητας. Προφορικός Λόγος, Ψυχοκινητικότητα, Νοητικές Ικανότητες, Συναισθηματική Οργάνωση. Βιβλίο για τον εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης . (Μ. Δροσινού, Επιμ.) Αθήνα: Οργανισμος Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων.